Wednesday, August 4, 2010

- wANg Sri TaMaN -

wang sri taman adelah name tmn aku duk skg ni...emm uma nyer sgt ler terkepit2...dan terhimpit2...kecik2 je uma nyer..smpai nk pot kete dpn uma pong jiran2 sume tgk2...bab pot uma depa cket..tp tu bkn cite nyer...aku nk cite psl org cni yg wt pe yg mreke ske...wlpn de insan2 yg xske....td pg aku jln tepi longkang2 besaq tepi tmn uma nih....tibe2 nmpk la ikan duk brenang cne cni ngn riang gumbire nyer...air cm agk jernih la gak an...dlm duk tgk2 tu...de gak 2 3 ekoq ketam dlm jln tekedek2 ke kiri dan ke kanan dlm longkang tu...maen ngn ikan kot kan...sat g dtg le mamat naek moto...dan ngn selambe nyer buang SAMPAH yg agk besau pastik nyer dlm longkang...hello.....awk x nmpk ke tmpt buang smph dpn tu??xley nk buang smph kat ctu ka?pelu ka buang dlm longkang ni??xdak kesedaran betui...[aku de ksdrn pon pas blja EVT je] duk buang smpah dlm longkang je tau..sat g longkang tu semak ngn sampah jet....dala buang smph yg pnoh yg ulat...pengotoq..!!!da klu ari2 buang...air nk ngalir cne...klu la ujan lebat2 lak t an..x psl2 air kotoq tu melimpah2 dan kua jd banjir plak an...jd bnjr besau cm ujg thn 2005 time aku msk dipoma tu br tauu....abes sume tenggelamm...kco ikan2 ketam nye umah jele....tp kan...ketam tu..cam xcaye je die duk dlm longkang....nk tekua gk bijik mate aku ni tgk de ketam dlm longkang....

cotcet2 : ketam dlm longkang??

No comments: