Wednesday, October 7, 2009

- aRi y pLg TrOK tELaH mLaNdE jiWe iNi -

bahagian 1..

ari ni aku telah bgn pd jam 5.30 pg..keadaan aku ketike br bgn tidoq itu sgt2 mngejot kan jiwe aku kerane aku suda telebey tidoq...dan aku tidak smpt tok stdi tok aku punye test y akan bermule kul 10 pg nnt...jadi nyer...aku telah merelekan jiwe aku tekezot2 dan tekezot smpai lah pukul bp2 pong aku da xigt...jam kan tipun aku da pukui 8..bemakne aku akan bejumpe ngn abg lias dlm kelas separation method....dimane aku dimnta tok mbuat pizen2 psl tjk capillay gel elctroporesis...y aku sndri pong tatau apekah die...jd bile grup aku nye turn dah tibe...kami ber 4 ngn yakin nye kua ke dpn dan memulakn ngn bacaan bismilah...bile aku pizen part aku....dak2 kelas aku sume tecengang dak akhrnye mreke geleng2 kepale....aku pong turut geleng2 bersme2 mreke....aku tidak mgerti apekah y dmksdkan ngn geleng2 itu...lalu aku mggaru kple aku y xbp nk gatai itu...upenyer mreke xphm pe y aku ckp...aku ulang2 blk ape aku ckp...dan ternyate aku sndri pong xphm...lalu abg lias ku mnyurh ku ddk dan smbg pizen mggu dpn..

bahagian 2

tepat kui 8.45...kami ber4 bergerak ke kelas seteruanyer iaitu kelas hubungn etnik y sering kali mbuat kan aku ktwe tnpe memahi pe y ustat cube smpaikan....aku tidak memahinye kerane sbjek itu lebey kurg mcm sejarah mcm spm2 kite dlu...y aku sndri xpenah ske....smpai kan spm aku nye sjrh pong dpt 5c jet...[syukur la naakk uiii lls gk tu kan]...nk jadikan cite..ari ni adalh ari pizen2 sedunie..tp mreke2 sume msk lmbt...dan telah mndtgkan kemarahan ustat...ngn lptp dan LCD nye y tidak diambil sblm bermule nye kelas telah mbuat ustat mkin hot n xbp nk spicy mcm kfc...jam di tgn dan kat fon da kui 9 dah...tp mreke2 y laen xmsk kelas ag...ustat da memggl2 name2 mreke2 tok tmpil kehdpan dan memulekan pizen2...tp ape kan daye..name2 itu hnye tggl nme krane tuan nye bdn xmsk kelas ag...jd nye ustat pong telah besuare wt kali ke bp tah aku pong xsmpt nk kire....dan mnyoal "grup manekan y ckup ahli nye dlm kelas ni?"...make nyer kami geleng2 kan lah kepale kami..krne mmg benar2 sebenar2 nye kami nye grup xckp mbe nyer...lalu ustat pong berkate.. " ni y sy nk mara ni...sy smblih2 kmu nnt [cm ayt aku kan smblih2 ni] ..kmu tau smblih2 tu cn"....kami sume dlm ketakutan dan muke msing2 da cuak...pade mase y same aku telah menwrkan dri tok mnjd pes pizenter di pg y indah tp hot itu....pizen tnpe lptp dan LCD..kami sptot nye ber 4...tp y de cume 3...sorg ag g amik lptp dan LCD ngn kami nye presideng....jadi kami pong stat lah pizen2....ternyta kami mpunyai bakat tok mnjdi pmbace berite krane masing2 mbc nota mirip pmbc brite dlm tb....kami ber3 pizen ngn yakin nye tnpe memikir kan dak2 klas kami phm ke tidak....sehingga lah turn kwn kami y amik LCD tu tlah tibe...elok je die msk kelas mmg turn die tok pizen...die ngn tidak mpunyai nota sedkit pong d tgn nyer telah bergrak ke dpn dan memulakan kate2 nyer "CAHH...AKU XIGT..."ati ku sgt teluke ngn kate2 shbtku itu...tp die ttp cube tok pizen pe y die igt...mlg nye die xigt....tp xpe perasaan tok cube2 jaye tu ade...cnth2 ayt nye >> dan sebgai2 nyer..dan sbgai nyer...smpai lah turn aku blk tok pizen wt kali terakhrnyerr......dan kami telah samat pizen topik kami y agk busan kan jiwe rage kami [hubg etnik dan mslh2 kat malysia]...tibe lah sesi soal jwb..dan kami dpt jwb soklan ngn kurg keyakinan dan teragak2....lgsg tidak dpt memuaskan ati ustat....

bahagian 3...

pukul 10 kami begrak pule ke blk ustat tok mnjwb test y kami xjwb ritu...soklan objektif dan kami bajet ia nye sgt sng..upnye???sgt mguji mate smpai aku ase sgt ngntok...dan lapa...dan seteros nyer otak aku xdpt befngsi ngn baek...make nye aku xley jwb soklan tu..aku tgk kwn2 aku sume nye jpwn laen2....jd nye mreke juge cm aku jugak la kot...xley jwb....tp sblm jwb test tu aku ngn yakin nye ckp ngn ustat tok wt skli ag pizen2...p ustat ckp "enough is enough"....kejam sggh kate2 mu wahai ustat ku...kami tepkse pizen dalm keadaan mngejot smpai kan kmi dpt pnykt bler3.....dan tidak terkate wktu pizen2 td...dan kami juge tlah mndpt komen y tidak memberangsang kan otak2 kami..."pizentation kamu tidak memuaskn sy".........kmi sggh kcwe....kami tlah mengorbankan tido2 kami tok wt ripot pizen2 tu...aku telah mluangkan mase aku tok cr2 buku kat libri y slme 4 thn aku duk cni aku xpena3 nk cr2 buku kat libri y byk buku tu....las2 ini hsl nyerr???

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..tidaaaaaaaaaaaaaakkkkkkk....nape thn ni de tarih 7 hb 10 2009????
klu xdek knpem jiwe ku tenteram aman damai mlm ni.....

cotcet : menci3........

No comments: